Mecseknádasd
Önkormányzata

Szociális Gondozási Központ

Mecseknádasd Integrált Mikrótérségi Alapfokú Egészségügyi és Szociális Szolgáltató Központ

Intézményünk tömegközlekedési eszközzel és közúton  is könnyen megközelíthető. Az intézmény a település központjához közel helyezkedik el, mely több lépcsőben került felújításra és bővítésre.

Az intézmény fenntartója: Mecseknádasd Önkormányzata
Intézményvezető: Müller Jenőné
Elérhetősége: +36 72 563-047; 06 30 249-2180; gondozasikozpont@mecseknadasd.hu

 Az intézmény tevékenysége , és működési területe kormányzati funkció szerint:

Idősek Otthona

 

 

 

 

 

Napjainkban a generációs különbségek, az öregedéssel együtt járó fizikai, szellemi problémák számos családnak jelentenek nehézséget. Türelmet, kitartást, empátiát igénylő feladat az idősekről való fizikai és lelki gondoskodás, mely a család valamennyi tagját érinti, időst, fiatalt, gyermeket egyaránt.

A fentiek is igazolják, hogy az idősek megfelelő színvonalú ellátására egyre intenzívebb igény jelentkezik.

Az intézmény lakói számára a teljes biztonság az egyik legfontosabb szempont melyet  állandó nővérügyelettel  biztosítunk.  Egészségük megőrzése és javítása, a betegek gyógyítása érdekében a  háziorvos áll a lakók rendelkezésére a helyszínen, mint az intézmény orvosa. Az egészségileg rászorulók 24 órás nővér vagy gondozói segítséget kapnak, rendszeres orvosi felügyeletben részesülnek. Akinek az állapota igényli, szakorvosi vizsgálat, illetve ellátás céljából  kórházba szállítjuk.

Munkánk során alapelv a prevenció, melynek célja a lakók állapotromlásának megelőzése, valamint az új keletű betegségek korai felismerése, melyet rendszeres szűrővizsgálatokkal és a lakók testi-lelki állapotának folyamatos figyelemmel kísérésével valósítunk meg.

A szinteket lépcsőház köti össze, de természetesen tágas, kerekesszékkel is könnyen használható lift is a gondozottak rendelkezésére áll.

Az otthon által nyújtott ellátás, szolgáltatás valamennyi lakó számára azonos színvonalú. Egyéni igényeket – külön díj ellenében – csak abban az esetben áll módunkban teljesíteni, ha az nem zavarja az otthon lakóinak életét.

Minden apartmanban található telefon, valamint nővérhívó ami a  biztonságot is szolgálja, hirtelen fellépő rosszullét esetén.

Az otthon lakói teljes körű ellátásban részesülnek. Mosodánkban valamennyi textília mosása központilag történik.

Napi négyszeri  étkezést biztosítunk. Szükség esetén ehetőség van diétás étkezés igénybevételére.

 A nagy étkezőben zajlanak a rendszeres programjaink a mentálhigiénés munkatársak szervezésében.

Az otthon épületét  körülvevő park és erdő a tavaszi, nyári és őszi időszakban a kikapcsolódni, pihenni vágyók rendelkezésére áll, a lakók bármikor szabadon elhagyhatják az intézményt a házirend előírásának betartása mellett. A szabadidő kellemes és hasznos eltöltése érdekében az otthon lakói aktívan bekapcsolódhatnak az intézmény mindennapi életébe. Részben az otthon működését segítő fizikai elfoglaltsággal, részben szórakoztató jellegű programokkal. Az otthon munkatársai rendszeresen szerveznek kirándulásokat, előadásokat, az ünnepeket műsorokkal, ünnepi étrenddel teszik kellemesebbé.

Az otthonon belüli szolgáltatásokon túl fodrász, pedikűrös áll a lakók rendelkezésére térítés ellenében.

Jelentkezéskor az otthon  lakóival megállapodást kötünk, melyben rögzítjük a legfontosabb szempontokat. Amennyiben ideje és egészségi állapota lehetővé teszi, kérjük, személyesen is keresse fel otthonunkat.

Elhelyezés

1 és 2 ágyas, előtérrel, vizesblokkal ellátott szobákban történik. Beköltözéskor lehetőség van saját bútorral történő berendezésre.

Egyszeri befizetési hozzájárulás összege: 1 000 000 Ft
Térítési díj: 89 000 FT/hó

Idősek nappali ellátása:

A saját otthonukból bejáró, szociális és mentális támogatásra szoruló, önmaguk ellátására részben képes időskorúak napközbeni tartózkodására és gondozására szolgál.

Az idősek klubja szolgáltatásának célja hasznos és tartalmas időtöltés biztosítása, az aktivitás megtartása, izoláció elkerülése, képességek és készségek szinten tartása a település időskorú lakossága számára.

Társas kapcsolatok ápolásának segítése az egyéni és társadalmi hasznosság érzésének megtartása érdekében.

Megszervezzük a klubtagok részére az egészségügyi alapellátáshoz, valamint a szakellátáshoz való hozzájutást. Az ellátottak háziorvosaival folyamatos kapcsolatot tartunk az általa felírt gyógyszert kiváltjuk és szükség szerint adagoljuk.  Szakrendelésekre időpontot egyeztetünk szükség esetén kíséretet biztosítunk. Napi rendszerességgel vérnyomást ellenőrzünk, szükség estén vércukrot mérünk.

Életvitelre és életvezetésre vonatkozó tanácsokat adunk. A hivatalos ügyek intézésébe segítséget nyújtunk. Napi háromszori étkezésre, társas kapcsolatokra és az alapvető higiéniai szükségletek kielégítésére nyújtunk lehetőséget. A bejárók napközben együtt vannak a bentlakó részleg lakóival, egy társalgóban tartózkodnak, közös szabadidős foglalkoztatáson vesznek részt.

Az Idősek Klubja a szolgáltatást igénybe vevők számára biztosítja meleg ebédet, de igény esetén reggeli és uzsonna is igényelhető. Az ebédet a Mecseknádasd Önkormányzata által fenntartott főzőkonyhájáról szállítjuk, saját gépkocsival. Az ebéd kiadagolása és kiszolgálása a melegítőkonyhánkban,elfogyasztása az ebédlőben történik.

Térítési díjat csak az igénybe vett étkezésekért kell fizetni az élelmezési napok figyelembe vételével. A térítési díjat a helyi önkormányzat rendeletben határozza meg.

Szociális  étkeztetés:

A szociális étkeztetés keretében azoknak a szociálisan rászorultaknak a napi egyszeri meleg étkeztetéséről gondoskodunk, akik azt – koruk, egészségi állapotuk, fogyatékosságuk, pszichiátriai betegségük, szenvedélybetegségük, hajléktalanságuk  miatt,- önmaguknak, illetve eltartottjaik részére tartósan vagy átmeneti jelleggel nem képesek biztosítani.

Az étkeztetés módja:

Az ebédet a Mecseknádasd  Önkormányzata által fenntartott Főző konyhán állítják elő.

Az étkezést  munkanapokon - hétfőtől péntekig – biztosítjuk.

Téritési díj: 550 Ft/adag + szállítási 120 Ft/éthordó költség

Házi segítségnyújtás:

Saját otthonukban az életvitelükhöz szükséges mértékű segítségnyújtás azoknak az időskorúaknak, akik önmagukat ellátni nem képesek, és róluk nem gondoskodnak. A gondozó az orvos előírásai szerint alapvető gondozási, ápolási feladatokat lát el. Az ellátás főleg - meleg étel biztosítása, - bevásárlás, - testi, személyi higiéné biztosítása, öltöztetés, - ágyazás, takarítás, mosás, fűtés, - orvoshoz kísérés, gyógyszerkiváltás, gyógyszeradagolás, - hivatalos ügyek intézése, - külső kapcsolattartás segítése, - pszichés gondozás.

A Gondozási Központ  6 településén szervezi és látja el a házi segítségnyújtást,  szakmai felügyeletet   biztosítva  a házi gondozás felett.

Téritési díj: 500 Ft/óra

Jelzőrendszeres házi segítségnyújtás:

A saját otthonukban élő, egészségi állapotuk és szociális helyzetük miatt rászoruló időskorú, valamint fogyatékos személyek részére nyújtott ellátás. Lényege: egy adó - vevő rendszer, melynek egyik része egy kicsi készülék, melyet a gondozott a testén (nyakában vagy karján  hord és szükség esetén egy gombnyomással riasztja a folyamatos munkarendben ügyelő gondozót,  ahol a riasztás ténye számítógépes monitoron hang és fényjelzéssel megjelenik.)

Ez a gondozási forma biztosítja az ellátott személy segélyhívása esetén a készenléti gondozónő helyszínen történő gyors megjelenését és a probléma megoldása érdekében szükséges azonnali intézkedés megtételét, ill. szükség esetén további egészségügyi és szociális alap- és szakellátás körébe tartozó ellátás kezdeményezését.

A jelzőrendszeres házi segítségnyújtás Pécsváradi Gondozási Központ II. sz. szakmai központjaként működik. (a domborzati viszonyok miatt) A  gondozók  száma településenként 2 fő, akik készenléti ügyeletben látják el a feladatot.

Téritési díj: 30 Ft/nap

Támogató Szolgálat:

Ellátottak köre: Rászorulónak minősül az a fogyatékos személy, aki fogyatékossági támogatásban, vakok személyi járadékában, vagy magasabb összegű családi pótlékban részesül.

Cél: A fogyatékos személy saját lakóhelyén, lakókörnyezetében történő segítése, életvitelének megkönnyítése elsődlegesen a lakáson kívüli (köz)szolgáltatások elérésének segítésével, valamint önállóságának megőrzése mellett a lakáson belüli speciális segítségnyújtás biztosítása.

A támogató szolgálat feladatai: Szállító szolgálat (1 fő gépjárművezető), személyi segítés (1 fő személyi segítő), tanácsadás, információ nyújtás.

Személyi segítő szolgálat szervezése és működtetése, amely segítséget nyújt:

Szállító szolgálat működtetése, amely segítséget nyújt:

Az alapvető szükségletek kielégítését segítő szolgáltatásokhoz való hozzájutás biztosítása érdekében áll a fogyatékkal élők szolgálatában. Kerekesszék szállítására is alkalmas Volkswagen típusú  busszal vállalunk egyéni igényekhez igazodó szállítást esetenként, illetve rendszeresen településen belül- és kívül egyaránt. Szükség esetén személyi segítő kíséretet is biztosítunk.

Tanácsadás információs szolgálat:

A fogyatékkal élő személyeket érintő eseményekről szolgáltatásokról juttatásokról információt szolgáltat a rendelkezésre álló és folyamatosan frissített, bővített adatbázisból. Amennyiben nem áll módjában információt szolgáltatni úgy az ügyfél részére az illetékes szakemberrel való kapcsolatfelvételben segít. Szűkség szerint ügyintézést, tanácsadást végez pl: fogyatékossági támogatás intézése, gyógyászati segédeszköz beszerzése

Térítési díj:

Rászoruló részére:

Nem rászorult részére:

Időpont egyeztetés: Vég Emőke szolgálatvezető
Elérhetősége: 06 30 249-1734, vagy 463-186

Család- és Gyermekjóléti Szolgálat

Szolgálatunk a szociális biztonsági rendszeren belül egy alapszolgáltatást nyújtó intézmény, amely a személyes gondoskodást nyújtó segítő és a szolgáltatást igénybevevő személy együttműködésén alapul. Célja, a krízis helyzetben lévő, szociális vagy mentálhigiénés problémákkal küzdő egyének, családok képessé váljanak saját problémáik felismerésére, megfogalmazására, megoldások kidolgozására.

Miben tudunk segíteni?

A gyermekjóléti szolgáltatás célja a gyermekek családban történő egészséges testi-lelki-erkölcsi fejlődésének elősegítése.

Az alábbi módon tehető jelzés a szolgálat felé:

A családsegítők előre meghatározott időpontban ügyfélfogadásokat biztosítanak a településeken. Az ügyfélfogadások helyszínei és a családgondozók elérhetőségei minden településen a lakosság számára elérhetőek. Ezen kívül a segítők elérhetők a lövői irodában személyesen vagy munkaidőben telefonon.

Fogadóórák rendje:

Farkasné Jakab Eszter családsegítő (tel.: 30/249-0477)

Videcz Katalin családsegítő (30/249-1319)

Szolgálatunk évente kétszer hatalmas segítséget jelentő adományt kap az ausztriai Hitzendorf közösségétől. Az érkező gyermekgondozási eszközöket, gyermekruhákat, játékokat a működési területünkön élő nehéz helyzetű családoknak, gyermekeknek és a helyi óvodáknak, iskoláknak továbbítjuk.

Ha úgy érzi, hogy segítségére lehetünk, forduljon bizalommal Szolgálatunkhoz!

Mecseknádasd Önkormányzata

7695 Mecseknádasd, Felszabadulás utca 2/1.

Adószám: 15587471-1-02

Email: mecseknadasd@mecseknadasd.hu

Telefon: +36 72 563-100